lørdag 7. mai 2011

Jobbintervju og sovetablett ++



I går skulle jeg på et internt jobbintervju. Jeg er alltid nervøs foran intervjuer og jeg gjør det som regel ikke spesielt bra nettopp pga nervøsiteten. Dagen før hadde jeg gått igjennom hva jeg skulle si og fremheve sammen med min samboer. Så jeg står opp som vanlig og går ut på badet og tar en allergitablett før jeg går i dusjen.
Før jeg begir meg på vei til jobb, setter jeg med ned sammen med samboer for å repetere litt av det vi har trent på. Jeg klarer ikke å huske noe som helst. Klarer nesten ikke å komme på noen ord i det hele tatt. I følge min samboer begynner jeg å snøvle og da jeg reiser meg og går noen skritt, så sjangler jeg. Samboer skjønner at noe må være galt. Han finner ut at i stedet for at jeg tok en allergitablett, så hadde jeg tatt en sovepille. Snakker om smart - NOT!!
Så dermed måtte jeg sette meg i bevegelse, hive innpå en halvliter cola, drakk en kaffe mocca og når jeg kom på jobb, hev jeg innpå med svart kaffe (jeg liker IKKE svart kaffe).
Heldigvis endte alt bra. Jeg følte meg helt våken da gikk til intervju 10.30. Og - for en gangs skyld - så gikk til og med intervjuet veldig bra :-D

I dag var min samboer, en venn av ham og jeg på fototur igjen. Nok en gang gikk turen til Botanisk Hage. Det er jo så mye utrolig flott der. Vi knipset i flere timer. Været ble bare bedre og bedre og deilig varmt. Nok en ufattelig nydelig vårdag i Oslo. Har vært mange av dem nå i 2011.

Det ene bildet ble tatt forrige lørdag da vi gikk en tur langs Akerselva. Og blomstern ble tatt i Botanisk Hage i dag.

Ha en fin helg videre alle sammen! :-)
Cecilie

2 kommentarer:

  1. OMG, bra du klarte å holde deg våken gjennom dagen...ikke rart du var uggen i går kveld;o)

    SvarSlett
  2. Nei, det kan nok tenkes det hadde noe med saken å gjøre. Særlig når jeg forteller deg at jeg ikke orket å spise før intervjuet og ikke hadde tid etter. Ble ikke mat på meg i går før i 17 tiden og det ble det eneste måltidet den dagen forutenom din kake :)

    SvarSlett